מי פה אף פעם לא סיימה חבילת שוקולד כשהיא הייתה עצובה, אכלה מלא צ׳יפס, גלידות ושוקולדים בתקופת מבחנים נגד לחץ? וכמה פעמיים שמעתן  שלאכול לא ירגיע אתכן?

היום, תוכלו סוף סוף לענות לכולם שבעצם אוכל כן יכול להרגיע ומעולה נגד חרדות ולחץ. אכן, מחקר חדש שנעשה מציע שתזונה בריאה ונכונה יכולה לעזור לאנשים לחוצים.

ד״ר אומה נאידו כותבת ב Harvard Health שבנוסף לתזונה נכונה כמו למשל לשתות מספיק מים, להפסיק לשתות אלכוהול וקפה  יכולים להוריד לחץ.

היא מסבירה  שחילוף חומרים של פחממות מורכבות יותר איטי ועוזר ביציבות רמת הסוכר בדם, שיוצרת תחושה של רוגע. לדלג על ארוחות יכול לגרום לרמת הסוכר לצנוח ומחזקת את תחושת הלחץ והחרדות. היא ממליצה לאנשים לחוצים לאכול טוב ולהירגע, לפנק את עצמם, ולעקוב אחרי ההנחיות הבאות:

1. לעלות את כמות המגנזיום ביום באכילת ירקות, עלים, אגוזים, גרעינים ודגנים כיוון שצריכה נמוכה של מגניזיום גורמת לעליית תחושות הלחץ.

2. לאכול יותר אבץ, הנמצא יותר בבשר בקר, צדפות, חלמונים ואגוזי קשיו.

3. לא להתעלם מדגים. מחקר שנעשה ב2011 מצא קשר בין אומגה-3 שנמצא בדגים שמנים כמו סלמון וירידה בתחושות לחץ.

4.  להוסיף פרוביוטיקה לדיאטה שלכן. מחקר חדש מסביר שפרוביוטיקה שנמצאת בחמוצים או בכרוב כבוש עוזרת כנגד חרדה חברתית.

5. אבוקדו כדרך החיים. האם יש משהו שאבוקדו לא יכול לעשות? נו באמת? אוכל עשיר בוויטמינים B כמו אבוקדו או שקדים, משחררים נוירוטרנסמיטורים כמו סרוטונין ודופמין. מה אפשר לבקש יותר?

 

אז בפעם הבא שאתן תיהיו בדאון תכינו לעצמכן טוסט אבוקדו עם ביצה עלומה מעליו.. ואל תשכחו לצלם לאינסטגראם שלכן!

 

תהנו,

המגלות

 

 

מקור: FoodDeco@

 

 

No more articles