את לא אוהבת תרד או כרוב? ובכן, תצטרכי להתחיל לאהוב!

מדענים מאוניברסיטת Rush משיקגו הוכיחו את הקשר הישיר שבין תזונה ובין הסיכונים לפתח דמנציה (סניליות) או מחלת אלצהיימר.
המחקר בחן 950 קשישים והראה ירידה פחות משמעותית ביכולות האינטלקטואליות בקרב המשתתפים שאכלו תפריט עשיר בירקות עלים (תרד, כרוב וסוגיהם) מאשר אחרים.

חשוב לקחת בחשבון גורמים נוספים כגון פעילות גופנית ומנטאלית שאנשים צריכים להקפיד לעשות.  על פי החוקרים, חשוב לאתגר תמיד את המוח כמו לדוגמה לשחק קלפים, ואז דיאטה עשירה בירקות ירוקים עשויה בהחלט לעזור בשיפור הביצועים.

בנוסף לירקות ירוקים, החוקרים מפתחים את "דיאטת MIND", או במילים אחרות "הדיאטה של המוח", שבו הם מציגים 10 מזונות מפתח (מדורגים לפי סדר חשיבותם) :

– ירקות עלים (תרד, כרוב, בשר …)
– ירקות ירוקים (שעועית ירוקה, קישואים …)
– פירות יער (אוכמניות, פטל …)
– אגוזים (בוטנים, קשיו, פיסטוקים …)
– אפונה (חומוס, אפונת גינה …)
– דגנים מלאים
– דגים שמנים (סלמון, טונה, פורל …)
– עוף
– שמן זית
– יין אדום

בשבילך, לאמץ תזונה בריאה לא צריך להיות קשה כדי להרחיק אותך מסיכונים מיותרים!

 

תהני,

המגלות

 

מקור: FoodDeco@

 

 

No more articles