זה לא סוד שלהפסיד ארוחה לא עוזר לירידה במשקל, אלא להיפך, ולכן חשוב מאוד לשמור על 3 ארוחות בריאות ומגוונות ביום. אבל האם שעת הארוחה משפיעה על המשקל שלנו?

מחקר חדש שנעשה באוניברסיטת גילדפורד בדרום אנגליה מצאה שלדחות את ארוחת הבוקר ב-90 דקות ולהקדים ארוחת ערב ב-90 דקות יעזור לרדת במשקל בלי לעשות שום מאמץ נוסף.

החוקרים הגדירו למתנדבים למחקר שעות מסויימות בהן יאכלו ארוחת בוקר וערב. קבוצה אחת עיכבה ב-90 דקות את ארוחת הבוקר והקדימה ב-90 דקות את ארוחת הערב בהתייחס לקבוצה השנייה, וזה במשך 10 שבועות. התוצאות הראו שינויים בכמות הקלוריות, בתרכובת הפיסית ובזרימת הדם של הנבדקים. כל הנבדקים היו צריכים לעשות בדיקות דם לפני ובמשך המחקר ולכתוב כל פעם מה כללה הארוחה שלהם. חשוב לציין ששום דיאטה לא הוגדרה לנבדקים וכולם אכלו מה שהם רצו.

צוות החוקרים מצא שאנשים מהקבוצה ששינו את שעות הארוחה שרפה כפליים יותר שומן מאשר הקבוצה השנייה. וגם אם הם יכלו לאכול מהכל בזמן הארוחות שלהם, למתמודדים מהקבוצה הראשונה היתה נטייה לאכול כמויות יותר קטנות מאשר הקבוצה ששמרה על שעות הארוחות.

אז גם אם זה לא תמיד אפשרי לשנות את שעות הארוחות שלנו, כדאי לנסות!

 

תהני,

המגלות

 

 

 

No more articles