למי אף פעם לא היה פתאום חשק לאכול המבורגר וצ׳יפס או דונט? אבל בדרך כלל אנחנו מרגישות רגשות אשמה כשמתחילות לספור את הקלוריות ולחשוב על כמות הסוכר והשומן שנמצאות במנות האלו.. ובכל זאת אנחנו נשברות ודופקות את הארוחה הלא בריאה הזאת אבל כל כך טעימה!

אכן, ג׳אנק פוד בדרך כלל עשיר בסוכר, שמן ולא מתאים בכלל כארוחה יומיומית. אבל בניגוד למה שכולם חושבים, לא קיימים באמת מאכלים לא בריאים, אלא הכל עובר בתהליך של איזון תזונתי לאורך זמן. אז אם לפעמים קורה שאנחנו אוכלות המבורגר, פיצה, או דונט נוטלה, זה לא אומר שדרך האכילה שלנו לא בריאה, אלא רק שאנחנו צריכות עכשיו לשמור על איזון מגוון ולא להגזים יותר מדי.

לכן, המגלות יעזרו לך לבחור איזו מנה פחות ״גרועה״ להזמין ברגעים שבא לנו להתפנק אבל בלי להגזים יותר מדי.

 

חתיכת פיצה או צ'יזבורגר? בחתיכת פיצה יש פחות שומן וסוכר מאשר יש בצ'יזבורגר. אמנם החסה של הבורגר לא תספיק כדי להפוך את המנה הזאת לבריאה מול הפיצה, ובנוסף יש יתרון לפיצה שהיא יכולה להיות יותר מגוונת הודות לתוספות שלה. אז ברור שקשה למצוא מנצח בין שתי המנות האלו, בעיקר אם מדובר בפיצה עם בצק במילוי גבינה ואקסטרא גבינה מעליה..

 

צ׳יפס או טבעת בצל: בתפוחי אדמה יש יותר קלוריות מאשר בבצל ושתי המנות מטוגנות. אבל צ׳יפס מטוגן ב-180 מעלות, ויתבשל מבחוץ מבלי לספוג שמן בלב תפוח האדמה. בניגוד לבצל שיספוג יחסית הרבה מהשמן בזמן הטיגון. אז בזמן הבחירה, זה יותר תלוי במה שבא לך, כי זה לא באמת משנה מבחינת קלוריות.. אבל אם מדובר בצ׳יפס מירקות, בחרי בהם כי זה לפחות מכיל יותר סיבים וצבע לצלחת.

 

קטשופ או מיונז: מכיל כמעט רק שמן (9 קלוריות לגרם), מיונז הוא אחד המאכלים היותר שמנים שקיימים. קטשופ הוא בדרך כלל מתוק (4 קלוריות לגרם לסוכר) ומכיל מרכיבים נוספים ובעיקר עגבניות. לכן, גם אם אפשר להכין מיונז עם שמנים מעניינים מבחינת חומרים תזונתיים כמו שמן זית, יש עדיין את אותן כמות הקלוריות. אז בניגוד למיונז, יש באותה כמות של קטשופ פחות קלוריות, ויש אפילו חברות שמנסות להכין קטשופ עם כמות יותר נמוכה של סוכר.

 

צ׳יפס או בוטנים: גם אם מבחינה קלורית אין הבדל משמעותי, בוטנים מנצחים! אכן, בניגוד לתפוחי אדמה, בוטנים עשירים בצורה טבעית בחומצות שומן (49%), וצ׳יפס מטוגן ולכן פחות בריא. בנוסף, בוטנים עשירים בחלבונים וסיבים! לכן, בחרי בוטנים מאשר שקית צ׳יפס, ובעיקר בוטנים ללא מלח כדי לצמצם את הנזק.

 

קרפ או דונאט: גם אם הבצק של שניהם דומה, יש בכל זאת הבדל תזונתי משמעותי בדרך ההכנה של שניהם. אכן, דונאט'ס מטוגנים בעוד שקרפ לא. לכן, גם עם תוספת נוטלה יהיה בקרפ פחות קלוריות.

 

אז הגיע הזמן לצמצם את נזק הג׳אנק פוד, אבל בלי להגזים!

 

תהני,

המגלות

 

מקור: ChiaraFerragni@

 

 

No more articles