האם כדאי לישון עד מאוחר בסופ״ש בכדי לפצות על שעות שינה אבודות?

אם חוקרים מאוניברסיטת אריזונה אמרו שזה יכול לפגוע בבריאותינו ומעלה את הסיכון למחלות לב, מחקר אחר שנעשה בדרום קוריאה טוען ההפך.

פורסם לאחרונה ב "Sleep", המחקר הזה מוכיח שלישון עד מאוחר עוזר להילחם בהשמנה. החוקרים התחילו מהשערה שחוסר שעות שינה מעלה את הסיכון לבעיות משקל. הם שאלו האם לישון עד מאוחר בסופ״ש יכול לאזן בין ההשפעות השליליות ולהגן על הגוף נגד עלייה מוגזמת במשקל.

בכדי לבצע את המחקר הזה, החוקרים ריאיינו 2,156 אנשים בגילאי 19 – 82 על הרגלי השינה שלהם בסופ״ש והישוו למסת הגוף שלהם. הם מצאו שמסת הגוף של אנשים שישנים מעט במהלך השבוע אבל מפצים על שעות השינה החסרות בסופ״ש, יותר נמוכה מאשר מסת הגוף של אנשים שישנים מעט גם בשבוע וגם בסופ״ש. ההבדל הזה קיים כיון שאלו המפצים על שעות השינה שלהם לא נותנים מספיק זמן לשבש את המטבוליזם וההורמונים שגורמים לעלייה במשקל.

המסקנה היא שלישון עד מאוחר בשישי ושבת מגן עלינו נגד השמנה.

המלצת החוקרים עדיף לשמור על דפוס שינה רגיל, ולנסות לישון כל יום באותה שעה.

אנחנו כבר מנחשות מה תעשו בסופ״ש הבא !

 

תהנו,

המגלות

 

 

 

 

No more articles