אתן מנסות כמה שאפשר לא להשבר מול עוגה או חנות מתקים. קשה לכן כל כך שלא לאכול גלידה מול סרט בבית. ואילו מאמצים אתן משקיעות בכדי לא לסיים בביס אחד את העוגות המושלמות של אמא.

אשמה ״נו מור״, לפי מחקר חדש שפורסם בעיתון Appetite, כל זה לא באשמתכן, אלא תלוי בהרגלי האכילה של ילדותכן.

המדענים חקרו איך המדיה יכולה להשפיע על הגישה אל סוגי מאכלים שונים אצל ילדים בגילאי 2 – 4. הם ניתחו 100 ספרים בדיונים ולא בדיונים, כיוון שזהו כלי המדיה הפופלרי ביותר אחרי הטלוויזיה, בכדי לבדוק באיזה תדירות אוכל מופיע. הם מצאו שב69 מהספרים יש תמונות של אוכל, וב57 מהספרים האלו, תוארו פירות, 35 ירקות ו26 מתוקים כמו עוגות ועוגיות.

מה שילדים קוראים ורואים בספרים  הופך למציאות ונטמע בהרגלי האכילה שלהם כשהם גדלים. לילדים אין דיעות עצמאיות של איזה מאכל רצוי או לא עד שהטלוויזיה, הספרים והמדיה אומרים להם מה לאהוב ומה לא, כך מסבירה ד"ר טריסיה גולד בNew York Magazine.

במחקר זה, ספרי ילדים שבהם הופיעו תמונות של גלידות לא נספרו כי החוקרים מסבירים שגלידה הוא אוכל שינתן לילדים כדי לחגוג משהו מסויים, או כדי להרגיש יותר טוב. הם מוסיפים, כשסוג האוכל נשמר רק למקרה מסויים ושמח הוא נחשב בראש של הילדים כרצוי.

אז אל תאשימו את עצמכן אם אתן לא יכולות להתאפק מול עוגות וסוכריות.

 

תהנו, 

המגלות

 

מקור: AdiKosh123@

 

No more articles