האם תהיי מוכנה לבגוד באמון החברות שלך בעבור פיצה חינם? כנרא שהתשובה היא לא. אבל, לפי מחקר שהתפרסם, המציאות היא אחרת לגמרי … על פי המדע, תהיי מוכנה לשחרר מידע על ה-חברה הכי טובה שלך בתמורה לפיצת ארבע גבינות … כן כן!

קשה להתנגד לחתיכת פיצה. הבצק הפריך, הרוטב הטעים, הגבינה הנמחת…. מעורר חשק, נכון? אבל כמה רחוק את יכולה ללכת כדי ליהנות מפיצה חינם? המחקר האחרון שנערך על ידי סטודנטים של ה-MIT (המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס)  די מטריד …

לבחור בין פיצה או לשמור על פרטיותה של חברה.

במחקר האוניברסיטאי התמקדו בהגנה על נתונים אישיים. בעוד 75% מהאמריקאים אומרים שזה "חשוב מאוד" להגן על המידע האישי שלהם, הם מוכנים לוותר על דיעה זו בעבור תמורה מאוד זולה.
מתוך 3,208 הסטודנטים שנסקרו עבור המחקר, 60% מודים שלא נוח להם עם הרעיון של מתן כתובות הדוא"ל של החברים הכי טובים שלהם. אבל 98% מודים שהם לגמרי מוכנים לעשות את זאת… בתמורה לפיצה חינם! יחי הידידות …

מחקר מלחיץ על ידידות 

כשלעצמן, תוצאת המחקר של ה-MIT יכולות להיות מצחיקות. פיצה כנגד כתובת הדוא"ל של יקירינו? זה במקרה הטוב! התוצאה די מטרידה. אם פיצה פשוטה יכולה להספיק כקלף מיקוח, אפשר לתהות בעבור כמה יהיו מוכנים לשתף מידע רגיש יותר . בואו לא נשכח שלעתים קרובות אנו מעודדים לשתף את המידע של יקירינו, למשל שיתוף מידע שיווקי לחברים או המלצה לשירות דרך האינטרנט בו אנו שולחים מידע על חבר שאולי יהיה מעוניי בשירות.
לחשוף נתונים אישיים על החברים שלנו ללא הסכמתם בתמורה לפיצת ארבעה גבינות? לא כזה מגניב. במיוחד כשאנו יודעות מה חשפנו בפני החברים הכי טובים שלנו!

 

תהני,

המגלות

 

 

No more articles