כל לילה אותו סיפור. את מתה מעייפות אבל ברגע שאת נכנסת למיטה, את פשוט לא מצליחה להירדם. את מסתובבת ומתגלגלת לכל כיוון אפשרי ומתחילה לספור עוד כמה שעות שינה נשארו לך עד שאת צריכה להתעורר.. כנראה שעוד הרבה אנשים סובלים מבעיות שינה וקשה להם להירדם.

אז מה תגידי אם נגלה לך שקיימת טכניקה שתעזור לך להירדם תוך שתי דקות?

רופא אמריקאי, ד״ר אנדרו וייל טוען שהוא מצא טכניקת נשימה נפלאה שמאפשרת לאנשים להירדם תוך כמה דקות, ה ״4-7-8״. בהשראת טכניקה מעולם היוגה ״פראניאמה״, הטכניקה ״4-7-8״ עוזרת לנו לשלוט על הנשימה שלנו וכך גם להירדם מהר יותר. אכן, שיטות הנשימה תוכננו כדי להביא את הגוף למצב של רגיעה עמוקה וכך עוזרות לאנשים לחוצים או שסובלים מנדודי שינה בגלל מחשבות בלתי פוסקות על מה שקרה באותו יום. הטכניקה ״4-7-8״ היא טכניקת נשימה שמחייבת את המוח ואת הגוף להתרכז בשליטה על הנשימה במקום לחשוב שוב ושוב על דברים מלחיצים.

 

איך טכניקה ״4-7-8״ עובדת ?

אם את מתרגלת את טכניקה ״4-7-8״ במצב עמידה כדי להירגע או במצב שכיבה על הגב כדי להירדם, את צריכה בעיקר להיות במצב נוח וישר. הצמידי את הלשון אל החלק העליון של החך, מאחורי השיניים ותתחילי לעקוב אחרי השלבים הבאים:

  • נשפי כל האוויר שיש לך בריאות תוך עשיית הקול ״וואווש״
  • סגרי את השפתיים ותנשמי מהאף במשך 4 שניות
  • תעצרי את הנשימה למשך 7 שניות
  • תנשפי כל האוויר במשך 8 שניות

בצעי מחדש את השלבים שלוש פעמים ותהני משינה עמוקה במהירות!

 

אז מוכנה להירדם בקלות ?

 

תהני,

המגלות

 

מקור: AnaJohnson@

 

 

No more articles