את מכורה לקפה ומבחינתך להתחיל את היום בלי קפה זה בלתי אפשרי. אין מה לעשות, את לא מצליחה להתעורר בלעדיו.

אכן, אם מצפים ממך להיות עירנית בעבודה 8 שעות ביום, חמישה ימים בשבוע, את חייבת לשתות קפה כדי לעמוד בדרישות האלו. אז בקיצור, למנוע ממך את הקפה של הבוקר הוא הרעיון הכי גרוע שיכול להיות. אבל, האם זה באמת בריא?

לפי מחקר שדוקטור באוניברסיטת בטסדה בארצות הברית ביצע, הרגעים האלה בדיוק אחרי ההתעוררות, הם הכי פחות מתאימים לשתיית קפה. אכן, הורמון של לחץ המוכר בשם הקורטיזול, מופרש בגוף בין השעות 6 ל-8 בבוקר ולכן השיא הזה של הלחץ הטבעי עוזר לאנשים להתעורר ולהתחיל את היום שלהם. אבל, כשמוסיפים להורמון הזה את המאפיינים המרגשים של הקפה- זה מחליש את השפעת הקורטיזול.

בנוסף, ואלו חדשות לא כל כך טובות לכל המכורות לקפה, שתיית קפה בשעות האלו מגביר את הסיבולת של הגוף לקפאין ומחליש את ההשפעות שלו עם השנים..

 

אז באיזו שעה כדאי לשתות את הקפה הראשון של היום?

לפי אותו המחקר, השעות המועילות בהן נהנה מקפה הן בין 9:30 ל-11:30 בבוקר ובין 13:30 ל-17:30 בצהריים. אכן, אלו השעות שמתאימות לרגעים בהם רמת הקורטיזול בגוף יורדת ובהן  השפעות הקפה יכולות להיות הכי גבוהות ויעילות.

 

תהני,

המגלות

 

 

No more articles