כל פעם שאת אוכלת או קונה משהו בסופר את בודקת כמה קלוריות יש במוצר ואז מנסה להימנע מאוכל עתיר קלוריות. את אפילו מחפשת אימוני כוח שישרפו הכי הרבה קלוריות וסופרת כל יום את כמות הקלוריות שאכלת. אבל אם את כבר יודעת שבבננה יש 100 קלוריות, בהמבורגר יש 500 ובחטיף שוקולד 130, את יודעת לספור אותן אך לא באמת מבינה מהן קלוריות.

 

אז מה הן הקלוריות? 

קלוריה זו יחידת מידה שמראה את כמות האנרגיה שיש במאכל ולכן, קלוריות מאפשרת לגוף לתפקד כמו שצריך. בדרך כלל כתוב על המוצרים את כמות הקלוריות שנמצאות ב-100 גרם מוצר.

המאכלים שאנחנו צורכים מכילים קלוריות מהמאקרונוטריינטים: חלבונים, פחמימות ושומנים. כל אחד עם כמות קלוריות שונה: חלבונים ופחמימות מכילים 4 קלוריות בגרם ושומנים מכילים 9 קלוריות בגרם.

במשך כל היום את אוכלת ושורפת קלוריות. בזמן מנוחה אנו מבזבזים 60-70% מכמות האנרגיה שלנו, ותהליך העיכול צורך 10%. את שורפת את 30% שנותרו במהלך פעילות גופנית. לכן, ככל שתזוזי ותתאמני- כך תשרפי יותר קלוריות!

 

איזון בין קלוריות שאת אוכלת וקלוריות שאת שורפת:

אם עד עכשיו הבנו שצריך להזין את הגוף בכמות קלוריות מספקת כדי לאפשר לו לתפקד בצורה נכונה, צריך גם לדעת איך לאזן בין מה שהוא צורך ובין מה שהוא שורף. אכן, כדי לשמור על משקל יציב וגוף בריא צריך שכמות הקלוריות שאנחנו אוכלות תהיה נמוכה או זהה לכמות הקלוריות שאנחנו שורפות במהלך היום.

מומלץ לנשים בגילאי 20-60 לאכול בין 1,800 ל-2,200 קלוריות ביום. המספר הזה תלוי בגובה, משקל ואם הן ספורטיביות או לא. בנוסף, ככל שתתאמני יותר הצריכה הקלורית שלך תעלה גם היא כדי לספק לגוף את האנרגיה הנדרשת לפעילות הגופנית.

 

אל תתבססי רק על קלוריות:

בדרך כלל אנחנו חושבות שאם אין הרבה קלוריות במזון אז הוא לא משמין ומתבססות על כמות הקלוריות בלבד כשאנחנו מתלבטות בין שני מוצרים. טעות! אכן, חשוב להתחשב בכל המרכיבים המזינים שנמצאים במוצר כדי לדעת אם הוא מתוק, שומני, מועשר בחלבונים או בסיבים. זו הדרך היחידה שתאפשר לך לדעת אם המוצר הזה יותר בריא מאחר.

בנוסף, הגוף שלך צריך חלק מכל הנוטריאנטים ביום כדי לתפקד בצורה נכונה. חשוב לשמור על איזון בריא ולאכול כמות מספקת של חלבונים, שומנים, סיבים ופחמימות ביום. מומלץ שהתזונה שלך תהיה בין 12-15% חלבונים, 50-55% פחמימות ו-30-35% שומנים.

 

עכשיו שהקלוריות הן לא סוד יותר בשבילך, את מוכנה לשמור על איזון בריא ומגוון כמו שצריך בלי להתבסס רק על קלוריות!

 

תהני,

המגלות

 

מקור: Pamela_Rf@

 

 

No more articles