אם כבר שמעת את משפט המפורסם  «חשוב לאכול 5 פירות וירקות ביום», אז בטח גם שמעת את «חשוב לשתות ליטר וחצי מים ביום». בין כל העצות האלה שנשמעו יותר כמו פרסומות מאשר כמו עצות רפואיות, הלכנו לאיבוד. אין טעם להקשיב להן אם את לא מבינה באמת, את לא תשרדי יותר משבוע.

הספורטיביות שבינינו יודעות מה המשמעות. ואם אנחנו יודעות מה לאכול כדי לשמור על הגזרה, כמות צריכת המים היא שאלה אחרת.

1- למה חשוב לשתות במשך האימון

ביום יום חשוב תמיד לשתות מספיק כדי לספק לגוף את כמות המים הנדרשת לפעולות בסיסיות. אבל בזמן אימון כמויות המים הנדרשות גדלות.

הגוף מזיעה במהלך האימון ומפריש מים. חשוב להחזיר את הנוזלים האלה לגוף כדי שיוכל לתפקד כראוי .

גם לאחר האימון יש לשתות כדי להימנע מכאבים ומשרירים תפוסי

 

2- כמה לשתות?

אל תחכי להרגשת הצמא. אם את מתחילה לעשות אימון קרדיו, תתחילי לשתות ב-5 הדקות הראשונות, לגימות קטנות כדי לא להכביד על הבטן. מומלץ לשתות שתי לגימות כל חמש דקות.

אם את עובדת על חיזוק תזיעי פחות. אבל עדיין חשוב לשתות.

 

תהני,

המגלות

 

No more articles