ארוחת בוקר היא הארוחה הכי חשובה. לא מומלץ להתעלם ממנה אם את רוצה להיות פרודוקטיבית ועם כוח ליום חדש.

בבוקר את אחרי צום של 8 שעות בערך (זמן שינה וכו') ולכן חשוב מאוד להזין את הגוף ולתת לו אנרגיה כדי שיפעל כמו שצריך וכדי להימנע מנשנושים מיותרים ב11 בבוקר, בטן שמגרגרת זה לא הדבר שהכי עוזר להתרכז ולעבוד טוב…

אבל כל בוקר אותה הבעיה חוזרת. אם זה חוסר זמן לבישולים והתלבטויות מול המקרר במה לבחור שהוא גם טעים וגם בריא, בסוף את תמיד עוצרת בדרך כדי לקנות איזה קפה ומאפה קטן.. אבל זה היה לפני שהמגלות פגשו את אביבית ארז, מומחית לרפואה טבעית, תזונה בריאה וצמחי מרפא.

אכן, אביבית, בעלת קליניקה בתל אביב המלווה תהליכי ירידה במשקל והבראה, אביבית גם מרצה לאורח חיים בריא ויועצת בתחום הקולינרי לעסקים, היא שיתפה אותנו בשני המתכונים האהובים עליה לארוחת בוקר בריאה וטעימה, שאפילו תוכלי להכין מראש. אז מה אפשר לבקש יותר מזה ?!

ארוחת בוקר לאחת שלא רוצה לוותר על הבריאות, מושלמת לכל מי שמתאמנת וצריכה ארוחה מזינה, המתכונים לארוחות הבוקר של אביבית עושים לנו כבר חשק לאכול!

אז מוכנה לנסות ולטעום אותן ?

 

שיבולת שועל וצ׳יה שמכינים לילה לפני: פתרון נפלא לממהרות.

מקור: VegaMelon@

שיבולת שועל עשירה בויטמיני B שמשפיעים ישירות על מערכת העצבים שלך וגורמים לך לרוגע ושמחה וגם עשירה בסיבים תזונתיים, שמאפשרים לך לחוש שובע לאורך זמן ומאזנים על הדרך את מדדי הכולסטרול והסוכר. בשיבולת השועל יש  גם תכולה גבוהה של תיאמין, אבץ, נחושת, סלניום וניאצין שתומכים בבריאות העור ומגנים עליו. מזון נפלא! בכדי למקסם את היתרונות בארוחת הבוקר הנפלאה הזו, מומלץ להוסיף לשיבולת השועל זרעי צ׳יה, מקור עשיר לאומגה 3 מהצומח שגם הם מכילים סיבים תזונתיים שמאוד טובים לך למערכת העיכול.

תוכלי לשדרג את המנה עם פירות ואגוזים שאת אוהבת או להפוך אותה לשוקולדית עם תוספת של אבקת קקאו משובחת, כל מה שיעשה לך טוב.

אז איך מכינים צנצנת שיבולת שועל וצ׳יה?

ציוד נדרש: צנצנת

רכיבים: חצי כוס שיבולת שועל

3/4 כוס חלב שקדים (ביתי או חלב שקדים של the bridge או חלב אגוזי לוז vitariz או חצי חצי עם מים)

כף זרעי צ'יה

רבע כפית קינמון (או אבקת חרובים/ אבקת קקאו )

אופציונלי: כפית תמצית וניל אמיתית

הכנה: שמים הכל בצנצנת או קופסא, מערבבים ומניחים במקרר.

בבוקר, הוציאי את הצנצנת מהמקרר ותוסיפי על ההכנה פירות חתוכים כמו פרוסות בננה, קוביות תפוח, אוכמניות או כל פרי אהוב אחר. תוכלי גם להוסיף כף של חמאת שקדים או שקדים שלמים/ אגוזי מלך/ פקאן/ לוז או גרעיני דלעת, חמניה או שבבי קוקוס.

 

 

אסאי בול מפנקת ומושלמת ביותר לימי האביב והקיץ.

אסאי הוא סופר-פרי הגדל באמזונס שבברזיל. יש בו כמויות אדירות של נוגדי חמצון חזקים ביותר שמפחיתים תנגודת אינסולין, מונעים תהליכים סרטניים ומגבירים ייצור אנרגיה בתאי הגוף. בנוסף, האסאי מכיל חומצות שומן מסוג אומגה 6 ו 9 המועילות לעור ולשיער, להפחתת דלקות ולשמור על מערכת עצבים תקינה. אם את עדיין לא משוכנעת למה כדאי לאכול את הפרי הברזילאי הזה, חשוב לציין שיש בו גם סיבים, חלבונים, חומצות אמינו, ויטמיני B, ויטמין K, אשלגן, ומינרלים (בייחוד סידן) וערך גליקמי נמוך (כזה שמשחרר סוכר בדם באיטיות ולא בזינוק שמלווה בנפילה).

חשבי על עושר, שפע, פוריות ושגשוג החיים של יערות האמזונס.. כל הדברים המדהימים הללו גלומים בפרי הסגול הפראי הזה.

אם את מחפשת מנה קלה לאחר האימון, תוכלי להעשיר את האסאי בחלבון כמו שבבי ספירולינה או להוסיף לבלנדר חלבון אורז/ אפונה, חלב סויה ועוד.

אז איך מכינים סורבה אסאי ?

רכיבים ל-2 מנות או מנה גדולה ומפנקת ליחיד:

1 וחצי חבילה של 100 גרם מקפא אסאי

1 בננה (אפשר גם מנגו או פאפאיה)

אופציונלי – תמר, מנה של אבקת חלבון אורז/ אפונה (למשל sunwarior), ספירולינה

1/4 כוס חלב שקדים (או סויה/ מים)

הכנה:

מכניסים לבלנדר, ומערבלים בפולסים עד למרקם אחיד. מקשטים בפירות טריים, גרנולה, קוקוס, שבבי קקאו וכל מה שאוהבים!

 

אז אין יותר תירוצים, רוצי לאכול ארוחת בוקר בריאה ומאזנת!

 

תהני,

המגלות

 

No more articles