יש אנשים המוטרדים מפרט בפנים או בגוף שלהם ומחליטים לפנות לניתוחים פלסטיים על מנת לשפר ולהרגיש טוב יותר. לרוב אנחנו יודעות מה אנחנו רוצות לשנות, אנחנו פחות יודעות מה ואיך תיראה התוצאה הסופית. כאן נכנס תפקידו של המודל, במשך זמן רב מטופלים הופנו אל דוגמאות של סלבריטאים ובין הבקשות הנפוצות: שפתיים של אנג'לינה, אף של קייט מידלטון או הישבן של ג'ניפר לופז. נראה שהימים האלו חלפו והאינטרס הקולקטיבי עבר לנושאים חדשים: הפילטרים של הרשתות החברתיות! פילטרים אלו, שנמצאים בעיקר בסנאפצ'ט׳ או באינסטגרם, לעתים קרובות גורמים לנו להופיע עם עור חלק, שפתיים שופעות, פנים מעודנות או עיניים גדולות. ההשפעות האלה מושכות יותר ויותר אנשים.

המאסט החדש של המטופלים הצעירים הוא לבקש מהרופא לנתח אותם כך שישיגו אפקט דומה לזה של הפילטרים של סנאפצ'ט׳. בין אם להחליק את העור, להגדיל את העיניים ולהיראות כמו גרסה "משופרת" (מלאכותית לחלוטין) של עצמם. בבריטניה הפך הטרנד לחם ביותר ומבוקש עד כי מנתחים אסתטיים התריעו בפני היומון The Independent להשמיע את האזעקה.
לפני הטרנד החדש, המטופלים היו מגיעים למרפאה עם תמונות של מפורסמים או דוגמנים שהם העריצו ורצו להיראות כמותם. אך עם כניסתם של הרשתות החברתיות והפילטרים בחמש השנים האחרונות, יותר ויותר מטופלים מגיעים עם גירסאות של עצמם עם פילטר כמודל.

ד"ר אשו, שמנהל את מרפאתו ליד ניוקאסל ומעורב בתוכניות טלוויזיה בריטיות, מודאג ממצב הדימוי העצמי, שנחלש היום מול הנוכחות של האינטרנט בחיינו. « הדור הנוכחי […] נולד בעידן של רשתות חברתיות והערכה העצמית שלו יכולה להיות מבוססת כולו על מספרי likes ו followers. שהם הפכו לאינדיקטורים של היופי בעבורו », אשו ממשיך, אפליקציה כמו אינסטגרם מזיקה לצעירים ולדימוי העצמי שלהם ומעבר לכך הפילטרים האלו לרוב נותנים מראה מעוות…

זה לא נהוג ומנומס לשפוט את הבחירות של אחרים אבל צריך להיזהר מהסכנות של הטרנדים החדשים הללו.

 

תהני,

המגלות

 

 

 

 

 

No more articles