ילדים, עבודה, זוגיות, משפחה, חיים חברתיים… זה בטח ממלא אותך באושר אבל זה גם יכול להיות מקור חרדה רציני כשבעיה קטנה מופיעה. והפרס של ניהול מתח הולך ל… תזונה. אכן, הבריאות הגופנית שלך היא חלק בלתי נפרד מהבריאות הנפשית שלך והדרך בה אנו מזינות את הגוף שלנו ממלאת תפקיד מכריע במצב היומיום של המוח שלנו. כהוכחה לכך, כמה דברים כמו קפה, דילוג על ארוחות או לאכול יותר מדי פחמימות פשוטות, כנראה יגרום לנו ללחץ! אבל מה המזונות, לעומת זאת, שמפחיתים את רמת החרדה שלנו?

הכנו לך רשימה של 9 מזונות שיעזרו לך לחסל את החרדה הנוראית ויגרמו לך להיות רגועה יותר!

1. אגוזי קשיו
אגוז הקשיו מכיל מרכיב שאחראי על מצב הרוח הטוב שלנו: האבץ. האבץ נמנה עם יסודות הקורט שחיוניים לתפקוד המוח שלנו. התפקיד שלו הוא להפוך את הויטמין  B-6 לפעיל ובכך הוא מסייע לסנתז את הנוירוטרנסמיטורים המבטיחים איזון מצב הרוח ע"י סרוטונין. אז, אל תהססי לנשנש כמה אגוזי קשיו או אפילו לנסות אותו בכל הווריאציות המקוריות: ריקוטה, חומוס או רטבים!

2. אספרגוס
במחקר שנעשה על עכברים הוכח שלאספרגוס יש השפעה ממשית על חרדה! אז, אל תהססי לאכול כמה שאפשר כאשר הם בעונה, על מנת ליהנות מהיתרונות הרבים שלה.

3. שעועית
ידועה כטובה ללב, והיא גם מעולה לעצבים שלנו! כן, השעועית היא מקור מצוין של נוגד חמצון – היא נחשבת ל-superfoods כמו פירות יער למשל. ככל שאנו צורכות את המזונות הללו יותר- כך הגוף שלנו יהיה מוגן מפני רדיקלים חופשיים מזיקים המועדפים על ידי חרדה. נוגדי החימצון יעזרו לך לקחת את הדברים בקלות והם גם טובים בשל הסיבים התזונתיים שהם מביאים לגוף!

4. לימון
קדימה, אנחנו הופכות לרילקס, אנחנו נלך על מי לימון הקיץ! אבל למה? כי לימון הוא פצצה גרעינית של ויטמין C, מוכר בזכות היותו נוגד חמצון. כאשר את לחוצה, ויטמין C יכול להרגיע את הגוף שלך. אז קדימה, פשוט תזמיני לימונים! זה יעשה לך רק טוב!

5. זרעי סקווש
מגנזיום מנהל את הפעילות הפנימית בגוף שלנו לניהול מתחים. חוסר במגנזיום הוא החוסר הנפוץ ביותר אצל המבוגרים. אנחנו עכשיו מבינות טוב יותר למה יש כל כך הרבה אנשים לחוצים! כשחסר  לך מגנזיום, הגוף שלך כבר לא מסוגל להפחית את כמות הורמוני הלחץ שהופרשו והדרמה מתחילה! אבל לכל בעיה יש פיתרון: זרעי סקווש מספקים כמעט 40% של מגנזיום מהמינון היומי המומלץ. אז הוסיפי את זה מיד לסלטים או לדגנים שלך!

6. יוגורט
זה לא תמיד פה אחד, אבל הוא נשאר אחד מהמאכלים העשירים ביותר בפרוביוטיקה, ועל פי מחקר שנעשה בנושא, מסוגל להפחית את הסימפטומים של חרדה. קומבוצ'ה, יוגורט קפיר, מלפפון חמוץ, שמנת, כרוב כבוש, טמפה ועוד, הם גם מאכלים שעשירים בפרוביוטיקה, אז אין לך תירוצים יותר: יש משהו לכל אחד!

7. שיבולת שועל
מאוד אופנתי לאחרונה, שיבולת שועל פשוט מושלמת. מכרה זהב אמיתי, היא עשירה בויטמינים ומינרלים כמו ויטמין B, מגנזיום וסיבים הדרושים כדי להפחית את רמות החרדה. הודות לפחמימות המורכבות שבה, קצב הייצור של הסרוטונין (הורמון של מצב רוח הטוב) עולה בחדות! נסי להתחיל את היום עם דייסה או מוזלי עם שיבולת שועל ואת תראי שזה יעשה את ההבדל!

8. שוקולד מריר
ידוע ומוכר בזכות היתרונות הבריאותיים שבו, ויש לו מוניטין של ערך קלורי נמוך בהשוואה לשוקולדים אחרים, לכן הוא כוכב הדיאטות. אבל זה לא הכל! הוא ממריץ מיידי של מצב הרוח וגם מווסת מתח! עשיר בחומרים נוגדי חמצון ומגנזיום, הוא מכיל anandamide – נוירוטרנסמיטר חומצות שומן שמרגיע את הגוף. סוף סוף יש לנו סיבה טובה לאכול שוקולד, איזה כיף!

9. סלמון
מפורסם בזכות חומצות שומן אומגה 3 שלו, שחיוניות לגוף שלנו. הסלמון משחק תפקיד חשוב בפיתוח התפקוד של המוח. על פי מחקר, חומצות שומן אלה מפחיתות באופן משמעותי את הסימפטומים של חרדה, וגם של דלקות! אז כדי לשמור על העצבים שלך רגועים, שלבי בתפריט שלך  סלמון, או אפילו טונה אם את מעדיפה – לפחות פעמיים בשבוע!

 

תהני,

המגלות

 

 

 

No more articles