על פי מחקרים, אנשים שאוכלים ארוחת בוקר בדרך כלל שוקלים פחות – ומי שמדלג על הארוחה הראשונה של היום נוטה לבחור במזונות עתירי קלוריות מאוחר יותר לארוחת הצהריים והערב.

עם זאת, ארוחת בוקר היא לא תמיד באמת ארוחת בוקר אמיתית ומזינה! למשל קערה של גרנולה עם שוקולד מלאה בסוכר וממש לא בריאה ומאוזנת. עכשיו הגיע הזמן לבדוק את המציאות: האם את גם עושה את חמש הטעויות האלה בארוחת הבוקר שלך?

טעות 1: את אוכלת ארוחת בוקר בדרך

במקום להכין לעצמך ארוחת בוקר את משתיקה את השעון המעורר ואח"כ מפאת חוסר זמן את קופצת לקחת משהו במאפייה ליד הבית וזוללת את הכל באוטו או ברכבת. ואת חושבת לעצמך שאין בזה כל פסול כי אחרי הכול, לגוף שלנו לא אכפת אם אנחנו אוכלות ליד שולחן, בדרך או אם ממהרות. אבל האמת היא שחשוב כמה אנחנו מתרכזות בארוחה שלנו: אנשים שמרוכזים בארוחת הבוקר שלהם נוטים לאכול יותר בזהירות. תוצאות מחקר בנושא מראות שאכילה בהליכה מפריעה למוחנו ולכן אנו צורכות יותר קלוריות כאשר אנו אוכלות תוך כדי תנועה. בנוסף, כשאנחנו ממהרות אנחנו לא לועסות כמו שצריך, מה שעשוי להוביל לבעיות עיכול.

טיפ: אם אין לך זמן בבוקר או שאת מעדיפה לישון קצת יותר, פשוט הכיני את ארוחת הבוקר הבריאה שלך לילה קודם. מה דעתך על מנגו קוקוס פודינג וצ'יה?

טעות 2: את מדלגת על סיבים

אם אתן צורכות המון סוכר לארוחת הבוקר, אתן תהיו רעבות שוב בעוד שעה או שתיים. למה? הסוכר בדם שלכן יקפוץ לאחר הארוחה אבל יפול שוב במהירות. בנוסף, ארוחה עשירה בפחמימות פשוט קלה לעיכול. דחיפת האנרגיה שהיא נותנת לגוף שלך היא קצרת מועד ובקרוב תהיו רעבות שוב. וזה בגלל שמערכת העיכול שלכן לא צריכה לעבוד קשה. הפחמימות נספגות ישירות מהמעיים שלכן לזרם הדם בצורתן הפשוטה ביותר (מונוסכרידים או סוכרים פשוטים). דגני בוקר מתקתקים לארוחת הבוקר גם נכנסים לקטגוריה זו והם יתעכלו במהירות.

מזונות עשירים בסיבים (כמו שיבולת שועל, מוצרי דגנים מלאים, קטניות, ירקות וכו') הם ההיפך הגמור: אתן מרגישות מלאות זמן רב לאחר הארוחה משום שהסיבים מתנפחים בבטן ודורשים זמן רב יותר כדי להגיע למעיים. סיבים שומרים על המעיים שלכן בריאים, מורידים את הסיכון לסוכרת, ועל פי מחקרים יכולים גם למנוע את סרטן המעי הגס. מומלץ לצרוך 30 גרם של מזונות עתירי סיבים ביום.

טעות 3: את לא אוכלת מספיק חלבון

סיבים הם לא היחידים ששומרים אותך שבעה. חלבון גם משחק תפקיד גדול בתחושת מלאות. צריכה נאותה של חלבון יכולה לעזור לרסן את התשוקה לאוכל. לכן, הקפידי לקבל שפע של macro nutrient עם ארוחת הבוקר שלך. את בטח שואלת את עצמך מה אידיאלי לאכול בבוקר? יש לך מלא אופציות! חביתת ירקות עם לחם מלא / שיבולת שועל עם יוגורט (סויה או יווני) / פירות / טוסט מחיטה מלאה עם חמאת אגוזים / בננה וזרעי צ'יה. גם טעים וגם בריא! ואם את צריכה משהו מהיר, סמודי או מיץ ביתי גם יעשה את העבודה.

האם ידעת ש…
1-1.7 גרם של חלבון לכל ק"ג של משקל הגוף הוא כל מה שאת צריכה? וזאת בהתאם לרמת הפעילות היומית שלך.

טעות 4: את נמנעת משומן

לאכול שומן גורם לך להשמין? זה לא כזה פשוט. הזמן בו מוצרים ״דיאטטים״ היו מומלצים כחלק מתזונה בריאה נראה רחוק מאי פעם. מזונות עשירים בשומן בדיוק כמו פחמימות וחלבון, צריכים להיות חלק בלתי נפרד מהתזונה שלך. את צריכה לכלול במודע שומן בריא בארוחה החשובה ביותר של היום. אגוזים, חמאה, זרעים, אבוקדו או יוגורט רגיל (לא דל שומן) הן אפשרויות טובות. הם מספקים תחושת שובע וטעמם נהדר.

טעות 5: את לא אוכלת מספיק

ארוחת בוקר בריאה נותנת לך התחלה טובה ליום. אם תבחרי ארוחה מאוזנת בבוקר, רוב הסיכויים שתוכלי לאכול בריא לשאר היום. אל תפחדי לאכול ארוחת בוקר גדולה, כי קצב חילוף החומרים שלך יחסית מואץ בבוקר, ולכן זה רעיון טוב להתמקד במזונות שהזכרנו לפני. ככה את תהיי מוכנה ליום שלך ואין צורך לדאוג להתמודדות עם בטן רוטנת כבר שעות לפני ארוחת הצהריים.

אז את יכולה לראות שזה לא במקרה שארוחת הבוקר ידועה כ-הארוחה החשובה ביותר של היום! הקפידי לאכול תזונה מאוזנת, להתמקד באכילה ולהרגיש חופשי להתמלא במזונות טבעיים.

 

תהני,

המגלות

 

 

 

No more articles