יש מאכלים שכולנו חושבות שהם בריאים ומומלצים לצורך ירידה במשקל כשבמציאות ההיפך הוא הנכון! אכן, בגלל שהם על בסיס מאכלים בריאים כמו דגנים, פירות או צמחים אז נראה לנו שאפשר לאכול מהם בלי הגבלה ושהם אפילו יעזרו כשנעשה דיאטה.

אבל, מועשרים בסוכר או שומנים רווים, המאכלים ה״בריאים״ האלו יגרמו לך לעלות במשקל מאשר לרזות.

אז כדי לא להרוס יותר את התזונה הבריאה והמגוונת שלך, הגיע הזמן להפסיק לאכול אותם ולהחליף אותם במאכלים ביתיים כך שתוכלי לשלוט ברכיבים שהם מכילים.

 

1. מוזלי:

בדרך כלל מוזלי שקונים בסופרמרקט מועשר בסוכר. אפילו אלו שכתוב עליהם ״ללא תוספת סוכר״ מכילים מלא דבש, פירות יבשים או סירופ אגבה. אז נכון שזה לא סוכר לבן, אבל זה עדיין ממותק. לכן, חשוב לבדוק תמיד את התווית: כמות הסוכר לא צריכה להיות יותר מ-15 גרמים לכל 100 גרם מוצר.

אז מה אוכלים במקום? מוזלי ביתי! אכן, ערבבי שיבולת שועל (או כוסמת), שקדים, גרעינים וקמצוץ פירות יבשים.

 

2. סמודי תעשייתי:

גם אם כתוב על האריזה שלשתות סמודי יאפשר לך לאכול 3 מתוך ה-5 פירות וירקות המומלצים ביום, זה לא נכון! אכן, עם כמעט 8 כפיות סוכר ברובם, הסמודים התעשייתיים גם מפוסטרים. לכן, זה הורס את כל הוויטמינים שנמצאים בפירות ואת נוגדי החימצון.

אז מה שותים במקום? סמודים ביתיים! ערבבי בבלנדר פירות וירקות שתבחרי וכמובן בלי להוסיף סוכר!

 

3. פריכיות אורז: 

בגלל כמות הקלוריות הנמוכה אנחנו רגילות לחשוב שפריכיות אורז בריאות ושהן מתאימות לירידה במשקל. אבל הבעיה העיקרית היא שהן בכלל לא משביעות ומגדילות את הסיכויים להישבר עם שוקולד כמה שעות אחרי שאכלנו פריכיות. אכן, האינדקס הגליקמי של פריכיות מאוד גבוה, מה שאומר שהפחמימות שהן מכילות נספגות מאוד מהר בדם וגורמות לעליה ברמת הסוכר תוך שנייה. אז אם לא בא לך לעלות במשקל, להיות בחוסר אנרגיה ולסבול מרעב סוער, הגיע הזמן להפסיק לאכול פריכיות אורז!

אז מה אוכלים במקום? פריכיות אורז שחור או עוגיות העשויות שיבולת שועל. אכן, מועשרות בסיבים, ויטמינים ומינראלים, ועם אינדקס גליקמי נמוך יותר מפריכיות אורז רגילות, הן ישביעו אותך כמו שצריך ובצורה בריאה!

 

4. פירות יבשים: 

בטח שאת לא מדמיינת את עצמך אוכלת 10משמשים בפעם אחת, אבל זה ממש אפשרי עם שקית של משמשים יבשים.. אז מומלץ ועדיף לאכול פירות יבשים כנשנוש במקום עוגת שוקולד למשל. גם כאן מומלץ לאכול כמות קטנה כי הם מתוקים ומלאים בסוכר!

אז מה אוכלים במקום? פירות טריים!

 

5. מוצרים על בסיס סויה:

מוצרי סויה בדרך כלל מוצגים כחלופה מעולה לבשר ולמוצרי חלב. בל נשכח שאלה הם מוצרים המהונדס גנטית ולכן הם לא ממש טבעיים. לכן, אם מוצרים על בסיס סויה מותססת כמו מיסו למשל מאוד בריאים, עדיף להימנע ממוצרים על בסיס חלב סויה.

אז מה אוכלים במקום? בחרי מקורות אחרים של חלבונים מהצומח כמו שעועית, עדשים, קינואה ואצות. בנוגע לחלב, בחרי חלב שקדים, חלב שיבולת שועל או חלב אורז מלא.

 

אז הגיע הזמן לשנות את ההרגלים הלא בריאים שלך ולתקן אותם מהר!

 

תהני,

המגלות

 

 

No more articles